lördag, juni 13, 2009

Update from yesterday

Eftermiddagen spenderades på stan, kollandes på glada studenter och kände faktiskt att det är rätt skönt att allt det är ett avslutat kapitel, förutom just själva studentveckan då man har så himla bra sammanhållning i klassen (trots att man knappt pratat med varandra de senaste 3 åren...).

Det blev en sväng förbi Skokanonen där jag hittade ett par jäkligt snygga gladiatorheels för bara 250 kr! Billigt är bra, kvalité är för suckers.

Dagen fortsatte med att möta upp Helena på stan för att kolla på doppresent, tacosmiddagLulsundet, lite tjuvande på kyrkogården (eller nja, vi hade ju faktiskt lov...) och lite fredagsmys med framför Talang.

Därefter var det dags att agera chaufför. Jag har sällan skådat en så vacker bil som den jag körde igår. Bilen var en svart (typ svart i alla fall) långmerca från -81. Den var så nedsutten att jag knappt såg över ratten. Den gick inte att slå av utan man var tvungen att göra kärringstopp. Den var så seg att den knappt gick framåt utan att man fick plåga ihjäl den för annars hackade den bara. Den har bakrutan trasig men det gör inget eftersom den är fint lagad med hjälp av en pizzakartong och packtejp. På utsidan av det skrivet "KUK" med samma tejp. Växlarna funkade ändå hyfsat, i alla fall 1, 3 och 4an. Den hade så taskig generator att om man skulle stå på tomgång fick man slå av lysen och stereo. Men hur som helst var kvällen faktiskt bra ändå! Kanske till och med att bilen gjorde det hela lite roligare, åtminstone komiskare*!


*Ja, jag vet att det heter "mer komiskt", men komiskare låter bättre!


Inga kommentarer: