söndag, mars 08, 2009

En snabb uppdatering!

Tankte att det var dags for en snabb uppdatering av bloggen sa att ni ska veta hur bra jag har det och hur lite jag langtar hem ;)

Igar var vi ute med en speedboat till Phi phi kai, Phi phi don och en till o jag inte minns vad den heter... Det var verkligen helt underbart! Vi snorkalde och matade fiskar i alla farger som at direkt ur handen, matade apor och blev anfallna av dom och solade pa en kritvit strand med utsikt over turkost vatten och thailandska oar som stack upp ur vattnet. Behover jag saga att det var vackrare an pa bild?

Tyvarr har vi haft en hel del ragn har men det har anda inte hindrat mig fran att bli brun och Emanuel fran att borja flagna, det sags visst att solen ar stark har nere...

Narmsta planerna for dagen blir att hitta en tuktuk, ta sig upp till Kata viewpoint och sedan ha det fruktansvart hemskt och obehagligt pa stranden. Det ar forresten ungefar 30-35 grader varmt och 28-29 grader i vattnet! Inte sa jag klagar precis!

Bilder kommer sedan nar jag ar hemma, allt star pa thailandska pa den har datorn och jag gvill inte riskera att alla bilder hamnar pa datorn istallet for pa min kamera!

Och annu ett tack till Joar. Utan han hade jag blivit utan bilder pa den har resan! Tur att han ar villig att offra bade liv och korkort ;) haha!

1 kommentar:

Corundum sa...

Åh... Verkar inte gå någon nöd på er, direkt!

Och varsågod, nemas problemas. Haha! Det var lite tight där ett tag, men att komma i tid handlar om vilja, våld, vaselin, dödslängtan och total avsaknad av respekt för rödljus och trafikregler. ;)

/joar.