fredag, juli 03, 2009

Det är det jag alltid sagt, håll dig borta från sport (framförallt bollar)!

Nu har jag en ledig helg, äntligen! En hel del ska fixas idag men det mesta är trevligt fix så det ska nog gå bra:)

Dock lider jag av en idrottsskada. Det var länge sen jag kunde säga det, men nu har jag en alldelens pinfärsk skada!

Igår var jag nämligen och spelade innebandy ute i solen, mycket trevligt (och ofarligt). Det varvades med basket (mindre ofarligt). Det resulterade i stukade fingrar! Samma finger, två gånger! Det kändes inte så farligt igår (jag höll bara på att börja gråta men cool som jag är, är det ju under min värdighet) men under natten har det visst hänt något... Fingret är svullet och rakt, det går knappt att böja! Vändningarna och blöjbytena på morgonrundan var inte alltför sköna...

Nåja, det finns ändå + i tillvaron;
Ett samtal - leverans och installation av tv, på stört!
Ett annat samtal - leverans och bärning uppför trappor av byrå, på momangen!

Flytthjälp är klart underskattat!

Inga kommentarer: