måndag, januari 19, 2009

Att jobba eller inte jobba, det är frågan

Från och med idag är jag ledig i tre hela dagar! Därefter är det dags för Sundsgården i en månad...
Det är rätt knepigt det här med arbete. När jag inte har arbete gnäller jag över det, vanligtvis. men nu gnäller ajg vöer att jag får arbete i stället! Jag och Emanuel hade ju tänkt passa på och resa och sånt nu när min skola är slut och varken han eller jag har fast jobb. Och så kommer ett vikariat och förstör allt. Eller förstör... Det ska man väl verkligen inte säga, jobb är bra, Jobb ger pengar. Pengar måste man ha. Men det kom så jäkla olägligt!
Nåja, inget att göra åt det. På torsdag blir det till att pallra sig til Sundsgården med ett leende på läpparna och tänka jag har ju i alla fall ett jobb att gå till.

2 kommentarer:

Corundum sa...

"Le mycket och gå fort..."

Minns du? :)

Som du säger, var glad att du har ett jobb att gå till! Semestern får ni helt enkelt ta någon annan gång. Västindien kommer att ligga kvar där det ligger nästa gång du råkar ha ledigt också. :)

Ha det fint, lycka till på nya stället! Har en känsla av att du kan behöva det.

/jag.

Victoria sa...

Det behöver jag... Japp, gå fort och le mycket. Kan faktiskt vara rätt bra att tänka på ibland.