torsdag, januari 01, 2009

Dagen efter

Nyårskvällen blev riktigt lyckad!
Ju fler kockar desto sämre soppa heter det och det stämmer!
Ju närmare att middagen blev klar, desto fler var engarerade. Mot slutat var vi ungefär 5 stycken tjejer som gjorde middagen. Det resuterade i att gratängerna bubblade över, såsen kokade över, köttet blev inte i så värst snygga skivor och ugnen var avslagen när vi skulle värma brödet vilket vi märkte efter ungefär 10 min när vi undrade varför de aldrig blev färdiga!

Men, jag tror ändå maten blev går eftersom i stort sett allt gick åt! 5 kg potatis till gratängen, 2,5 kg kött, 1 l sås, 2 baguetter och 2 stora sallader blev det inte mycket kvar av...
Så maten var nog god, trots vissa missöden, vinet var gott och alla verkade ha trevligt, inklusive jag.
Efter middagen var det dags att leka! Hitta sin djurkompis, namnleken, gissa vem och såklart; Sanning och konsekvens - elaka versionen! Den leken resuterade i sugmärken, läppstiftskladd och diverse konstiga rörelser och läten...

Vi tog oss dock inte in till stan men det gjorde faktiskt ingenting. Vi sköt våra egna raketer och runt omkring sprakade hela himlen i olika färger!


Jag och Martin försöker tjuvläsa syrrans sms?


Krille, Johan och Linda


Jag och Martin


Det är farligt att leka Sanning och Konsekvens...


Jag fick Konsekvensen, men det var Johan som fick läppstift!
Emanuel granskar så jag inte slarvar


Nu är det dags att bege sig till jobbet. Känns inte alltför lockande...

Inga kommentarer: