onsdag, december 31, 2008

Sammanfattning av 2008

Det här året har verkligen varit en riktigt bra för år för min del! För er som orkar läsa och har tid över tänkte jag rada upp höjdpunkterna och dalarna, så att ni kan anteckna och spara ;)

+ Thailand, i mars, med hela familjen. Jag, Emanuel, Mamma, Roger, Erika, Markus, Felicia, Janos och Sirpa (Markus föräldrar). Roger fyllde 50 år så det var present och kalas, allt i ett. Det var nog de två bästa veckorna i mitt liv!

+ Björkliden, också i mars. Så fort vi kom hem från Thailand var det bra till att packa om, vara hemma i fyra dagar och sen bar det av igen! Fast denna gången inte lika långt, inte åt samma håll och bra mycket kallare! Fast inte mycket tråkigare... Vädret var toppen och backarna underbara!

+ Att flytta till Lövskatan. Att flytta ihop med Emanuel är det bästa jag gjort på länge!

+ Roadtrip Stockholm - Göteborg i slutet av sommaren. Jag och Emanuel lånade mammsens bil och begav oss alla hundra milen söderut. En vecka var vi borta och det var alldelens för lite tid! Men veckan var hur bra som helst. Shopping, restaurang och krogmys och Gröna lund i Stockholm, världens oväder så man bara kunde köra 70 nästan hela vägen till Göteborg, framme där var det dags för Liseberg, en dag i skärgården och lite restaurangmys där också. Sen tog vi inlandet upp, fick punka men det slutade lyckligt och sen hemåt!


+ Bulgarien, i augusti/september (?). En välbehövligt sista-minuten för att vila från allt jobb som sommaren erbjöd. Sol, bad, god mat och party var en riktigt humörhöjare!

+ Julen hos syrran med hela familjen var riktigt trevlig. Var så länge sen jag firade med familjen att det var riktigt skönt med en lugn familjejul. Juldagen fortsatte i samma spår, om man tänker på syrran, inte på lugn och skön ;)

Sen till de lite tråkigare ögonblicken...

- Lulekalaset missades. Fast å andra sidan var det under roadtripveckan så det kanske ändå inte gjorde så mycket...

- PDOL missades, av samma anledning som ovan.

Som sammanfattning kan jag säga att det var ett mycket bra år! Hoppas det slutar lika bra med god mat, gott bubbel, fina vänner och en underbar pojkvän!

Inga kommentarer: