måndag, december 08, 2008

Julstress

Det där med julstress är jag nog inte ensam om att känna... Förmodligen tvärt om, finns det någon som har allt fixat och klart inför julen och bara sitter och myser bland pepparkakor, julpynt och glögg och väntar på den 24e?

Jag har lyckats få några julklappar fixade idag när ajg och Helena trotade snöstormen och gick på en shoppningrunda! Det är grymt mycket tidigare än vad jag brukar göra eller ens börja tänka på att köpa julklappar... Jag är en sån där typisk sista-minuten-människa vad gäller det mesta. Ska jag bort, packar jag kvällen innan. Ska jag på jobbet far jag i sista minuten. Jag fyller aldrig på mobilen fören jag inte ens kan snika till någon. Så även med julklappar. Runt den 20e brukar jag få klapp-panik och inse att julafton är inom en väldigt snar framtid och jag har då köpt max 1 julklapp. I år har jag verkligen försökt att bättra mig! Får se om jag hinner med alla innan den 20e i år... Det borde hinnas. Efter som jag även är optimistisk så tror jag varje år att jag ska hinna med allt jag tänkt, men förhoppningsvis går det bättre med planeringen detta år!

Planerna för nyår har också börjat ta form. Det blir middag hemma hos oss med efterföljande fest och självklart fyrverkerier på 12slaget i norra hamnen!

4 kommentarer:

Corundum sa...

Mera julstress här.

Vi måste höras snart, vännen!

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Victoria sa...

Ja absolut! Och så ses vi ju på lördag :) På tal om nyår, har du några planer?

Corundum sa...

Ja... Lördag om en vecka och två dagar, men det hade du väl förstått? :)

Har inga planer för nyår, är villigt med på vadsomhelst! Förslag? :D

Uppdaterat bloggen igen btw.

Kramkram!
/jag.

Victoria sa...

Jaa det hade jag förstått, hade nog bara lite svårt att uttrycka mig ;) Nyår ses vi hos oss!