söndag, december 07, 2008

Mat mat mat

Ibland är det bra att Emanuel är bort en en helg... Då kan jag passa på att äta en massa skaldjur och saker proppfyllda med laktos utan att få dåligt samvete för att han inte kan äta det!

Den här helgen har varit en riktigt bra mat-helg med kladdkaka på jobbet, kräftpasta, chiliräkor och idag bjöd jag till och med mina föräldrar på middag - bakad potatis, en chili- och kräftröra, räk - och dillröra, sallad och vitlöksbröd! Jag hade tänkt bjuda på ostkaka till efterrätt men eftersom Markus fyller år så det blev tårta i Råneå istället, inte dumt det heller!
När jag kom hem därifrån tänkte jag vara lite nyttigt och knapra på en morot men Helena förstörde det nyttigt tänket med att komma hit så jag var tvungen att bjuda på lussekatter och jag var tvungen att äta katterna jag med ;)

Nu blir det att leva på selleri och vatten en vecka, för selleri innehåller tydligen mindre kalorier än vad det krävs för att förbränna det (enligt Erik och Mackan - snygga och smärta). Och allt som sägs på tv är sant.

För övrigt kan jag säga att enda anledning till att det är skönt att Emanuel är borta är att jag kan äta skaldjur... Det är faktiskt riktigt roligt att ha han hemma! Haha, låter som om jag pratar om ett skilsmässobarn eller nåt :D

Inga kommentarer: