fredag, december 12, 2008

Bensintankar

Nu kostar bensinen bara 9.84 kr! Länge sen det var så billigt...

Å ena sidan blir jag jätteglad när jag ser det, av egoistiska skäl. Även med tanke på att om man bor norr om Gävle (typ) så är det inte så där värst bra utbyggt lokal- eller länstrafik. Att bara åka kollektivt, alternativt cykla och gå, är inte möjligt och då det är det är det inte kul. Gå i snöstorm eller -20 tillhör inte mina favoritsysslor. Det är mycket trevligare att sitta i en varm bil med stereon på högsta volym och leka rockstjärna. Om man bortser från att en riktigt rockstjärna förmodligen inte skulle köra en gammal civic utan snarare en jäkligt cool hummer! Men om man kisar, kollar fort och det är mörkt och dimmigt ute kan min bil faktiskt se ut som en hummer, eller möjligtvis en bebis till en hummer...

Å andra sidan, det är liiiite dumt att bensinpriset sänks för då kommer nog konsumtionen (heter det konsumtion fast man inte kan äta det?) öka. Det är inte alls bra för miljön.

Å tredje sidan. Jag tror inte bensinförbrukningen minskade särskilt mycket trots att priset var skyhögt så då kan den väl inte öka nu då?

Jaja, nu är det i alla fall helg. Oavsett pris på vad du vill.

Tjohoo!

Visst var jag fyndig angående rubriken? ;)

1 kommentar:

Corundum sa...

"Konsumtion" betyder "slutgiltig förbrukning av varor eller tjänster", så jepp, det heter det. :)

Och ja, rubriken var mycket fyndig. :P