måndag, december 08, 2008

Vad jag önskar mig i julklapp?

Jag klev upp kl 07.55 idag enbart för att ringa Komvux och kolla vilken dag och klockslag jag börjar två nya kurser. Eftersom jag har så extremt bra koll på tillvaron vet jag bara att de börjar den här veckan, men inte mer exakt än så... Då man blir avstängd från kursen ifall man inte är där vid första tillfället är det alltså en sak som är rätt bra att hålla koll på!

Nu vet jag i alla fall att kurserna startar torsdag em och fredag fm.

Jag är alltså vaken nu, alldelens i onödan, alldelens för tidigt...

Då borde jag ta tillvara på tiden och till exempel städa litegrann, gå ut och gå och ha all tid i världen eller kanske göra bort lite skolarbete? Men gör jag det? Nej, jag är slö som en gris och lägger mig och sover igen!

Och vad önskar jag mig i julklapp då?
En kalender i finaste Harry Potter-stil som automatiskt skriver upp allt jag behöver komma ihåg och blir röd och börjar ryka om jag glömt någonting!

Inga kommentarer: