måndag, december 29, 2008

Städa är inte kul

Idag är det dags för storstädning av hela lägenheten... Eller i alla fall så mycket vi orkar och hinner. Hojja, städning är inte min cup of tea.

Varför städar man innan man ska ha fest, egentligen? Det blir ju aldrig så stökigt som efter en fest - det är rörigt, det är massor av disk och annan skit överallt! Det är ju bara för att man vill framstå som världens ordentligaste, finaste och fräschaste fast man egentligen är en slusk?! Vi människor är lite småfalska av oss... Fast jag kommer faktiskt hellre hem till nån som ansträngt sig och städat i alla fall litegrann än till nån som har det helt igengrott... Vad min poäng är med den här texten vat jag faktistk inte riktigt. Mer än att jag inte gillar att städa. Och måste göra det nu.

Nu ropar Emanuel att jag måste gå bort från datorn och hjälpa till. Han hotar till och med att slå av datorn... Stackars mig ;)

Inga kommentarer: