torsdag, december 04, 2008

Idag är inte min dag

Har alldelens nyss kommit hem från jobbet, sitter och äter frukost nu. Har upptäckt en mängd nya användningar för parmesanost, den duger tex utmärkt på en smörgås!

Det är inte kul att vara ute med bilden idag. För det första gick det knappt att styra när jag skulle ta mig ut från parkeringen vid Älvgården, därefter fick jag slira mig genom Tunaområdet och försöka att undvika både diken, betonggrisar och mötande bilar. Det gick faktiskt riktigt bra trots 1 dm snömodd längs vägen...


Vid korsningen Golfängen-Lulsundet-AGA så var det fyra (4!) bilar som stod i diket! Alla hade kört ner på samma ställe, glidit ner i snön på vänset sida av vägen! Om en bil står i diket, borde inte de andra tänka oj, det kanske är halt/plogat utanför - bäst jag tar det lugnt! Nej, ytterligare tre bilar måste köra i diket innan folk börjar reagera..!

När jag äntligen lyckats ta mig hem helskinnad ska köra upp brevid Emanuels bil och parkera och vad tror i händer då? Jo, jag kör fast! På gården! Jag tar mig inte en millimeter. Dags att ringa och väcka Emanuel som tur nog har mobilen påslagen och ljudet på vaknar(!) av den! Efter en massa tjorvande, gungande och knuffande lyckas jag få bilen bakåt och kan slutligen parkera.

Blir nog att ta bussen tills det är plogat!

Hur som helst, när jag väl lyckats ta mig in i lägenheten utan större missöden ska jag ta fram frukost. Då lyckas jag hälla ut ungefär två dl grädde över hela kylen, frysen och golvet!

Det är nog inte min dag idag...

2 kommentarer:

Corundum sa...

Äh, kom igen... Dagen har bara börjat! Än finns det mycket som kan gå fel! :P

Din gaddning tex? ;)

Syns!

/jag.
ordensmakt.blogspot.com

Victoria sa...

Jaa det var liksom det jag tänkte på... Rätt var det är går jag därifrån med något som ser ut som felicia ritit! Otur! Haha!