måndag, augusti 24, 2009

Färjans ersättare?!

Satt och funderade på en sak...

Nu när det börjar bli höst och kyligt, vars ska man hänga då? Jag menar, färjan är ju inte längre ett alternativ hur gärna man än vill. Man måste helt enkelt ha någonstans att gå till, någonstans där alla andra är? Var? Tänk, tänk, tänk... Now I know, Inpuls!


Förövrigt, det ringde precis en rolig tant angångende mitt soffbord som ligger ut på blocket.

"Jag ringer om bordet, är det kvar?"
"Ja det är det"
"Då kommer jag till dig nu..!"
"Eh, men jag ska inte vara hemma ikväll..."
"Jo jag kommer nu!"
"Nej, jag är på väg bort"
"Jo, men jag kommer nu"
"Nej, jag ska bort nu!"
"Men jag kommer kl 18?"
"Nej Jag är inte hemma förens vid halv 10..."
"Okey, men då kommer jag nu"
"Nej, jag ska bort nu! Jag kan ringa senare när jag kommer hem..?"
"Okey okey, du ska bort, ring sen."

Haha det tog ett tag innan hon fattade! Kan även tillägga att hon hade så konstig (turk)dialekt att jag knappt hörde vad hon sa!

4 kommentarer:

victoria sa...

Jag som hade tänkt testa Luleås nöjesliv snart, var ska man egentligen gå? :)

Victoria sa...

Jadu, just nu är det väl sitta och hänga på Allstar eller frysa på färjan... Vänta tills nästa helg istället och häng med oss ut på premiären av Olivers!

Victoria sa...

Olivers, var inte dendär krogen med skyhög ålder...?

Victoria sa...

Nja inte skyhög kanske, tror det är 23 på fredagar... Men det brukar aldrig vara något problem, dessutom är det nog rätt många över 23 som ska med. I värsta fall får man väl gå på typ Cleo (ifall det öppnat) eller Allstar :)