tisdag, februari 21, 2012

fröken jag-gör-det-sen...

Hemma från skolan och insåg återigen att ingen har plockat undan tvätten.

1 och en halv vecka senare har dom rena kläderna fortfarande inte flyttat sig till garderoben, fast jag har sagt åt dom hur många gånger som helst! Och fortfarande ligger dom smutsiga på golvet istället för i tvättpåsen (som är fylld med rena kläder).
Så då var det kanske dags att göra det nu (varför ska man stressa när man kan göra det sen?). Det är ju inte precis så att nån snor min tvätt om den råkar ligga på golvet lite för länge...
Och nu borde jag dessutom gå till tvättstugan och boka en ny tvättid. Vad bra att dom rena kläderna får ligga i tvättpåsen tillräckligt länge för att det näst intill kommer nya rena kläder!
Jag borde också dammsuga, kanske skura och dammtorka. Och så borde jag plugga lite matte.

En annan gång.

Inga kommentarer: