måndag, februari 27, 2012

walking down memory lane

Jag har länge tänkt att jag ska sortera alla mina foton som bara ligger och skräpar i diverse lådor och kartonger. Jag har så många foton så jag skulle kunna tapetsera ett helt slott! Men det tänker jag inte göra. Väldigt många bilder är välsigt fula. Och inte bara fula för att dom är gamla utan dom är riktigt fula. Det kan inte ha varit någon stjärnfotograf alla gånger...

Men trots att dom är fula. Skrövliga. Kantstötta. Så är dom alldeles, alldeles underbara! Alla gamla vänner som jag inte längre har kontakt med, alla gamla vänner som fortfarande står mig nära, alla hästar och tiden i stallet, alla bus och upptåg man hade för sig för ett antal år sig. Tiden när jag var blond (gul) och fjortis. Skolavslutningar. Hopptävlingar. Charente. Allt. Himla mysigt med gamla foton, nästan så man blir så sentimental att man fäller en tår. Men bara nästan.


Det jobbigaste med att sortera foton är att man måste liksom fortsätta...


Ett album under uppbyggnad!


Inga kommentarer: