tisdag, november 16, 2010

Gör inte idag det du kan skjuta upp till imorgon

Varför skjuter man alltid upp vissa saker? Som till exempel att diska. Varför väntar jag alltid med att diska tills det är ett berg och det går typ inte ens att hitta diskborsten? eller tvätthelvetet. Varför kan jag inte tvätta när det är en full tvättunna utan måste vänta tills högen är lika hög som mig? Och när den är ren, varför kan jag inte bara lägga in kläderna i garderoben utan låter den ligga kvar i ikea-påsen så jag måste gräva runt i den som en galning och aldrig hitta något? Varför har jag skjutit upp att fixa en taklampa till vardagsrummet? Det hade ju varit smart att göra det innan det är mörkt dygnet runt. Det är himla svårt att hitta kläderna från ikea-påsen när man måste lysa med mobilen... Och på tal om mobilen, varför har jag skjutit upp att lämna in den på lagning när typ det enda som funkat med den har varit klockan?!

Tur att jag blev meddragen till telia idag och fick mobilen inlämnad. Tur att jag blev tvingad att tvätta idag. Tur att jag passade på att diska när jag ändå var igång. Tur att jag vek in kläderna i garderoben på en gång så jag slipper göra det sen ( nu ljög jag, det gjorde jag inte alls det. Dom ligger fortfarande i ikea-påsen och väntar... och det lär dom få göra ett tag till...).

Inga kommentarer: