måndag, januari 24, 2011

City of Angels

I lördags for vi till Los Angeles och jag vet inte riktigt hur vi tänkte när vi trodde att vi skulle hinna med allt det vi ville göra på en dag. Den staden är galet stor och det finns galet mycket att se och göra... Vi hann se typ halva Hollywood.
Där träffade vi värsta sköna busschaffören som lät oss åka gratis eftersom vi inte riktigt visste vars vi skulle. Dessutom sa han åt oss vars vi skulle kliva av så vi skulle hamna rätt!
När vi sitter på bussen känner vi att det börjar lukta fruktansvärt mycket weed, vilket inte är så ovanligt i den här delen av världen eftersom det röks överallt, men nu luktade det mer än vanligt. När vi kliver av bussen fattar vi varför. Det hade klivit på en riktigt rastafarisnubbe med dreads, typ två tänder, en halvt vissen blombukett och blomblad omkring hela golvet som började överösa oss med frågor precis när vi skulle kliva av. Han undrade hur länge vi skulle vara här, jag svarade ett år. Han skrek YEEEESSS och gjorde värsta segergesten. Cool snubbe.

På väg mot Hollywood stötte vi på Filip Hammar som stod bland en massa rosbuskar. Konversationen gick ungefär såhär
"Hej Filip"
"Hej"
"Det här var konstigt..."
"Ja det här var konstigt..?"
"Får jag ta en bild med dig?"




Sen var vi riktigt turister och åkte sightseeingbuss och fotade typ allt vi såg! Bland annat alla kändisarnas hus men nu kommer jag inte ihåg vilket hus som tillhör vilken kändis så nu har jag typ tusen bilder bara på fina hus...

Igår spenderade vi hela dagen på stranden, som vanligt. Hänga på stranden i januari är inte helt fel :)

Inga kommentarer: