fredag, januari 07, 2011

So far, so good!

Det blir inte så många blogginlägg som jag hade tänkt. Det blir liksom inte det när vi inte har internet hemma utan måste leta upp öppna wi-fi för att kunna surfa, som nu till exempel får vi promenera i 20 min för att komma till donken...

Vi har i alla fall hunnit med en hel del dom här dagarna. Vi har gjort proven i matte och engelska som typ avgör våran framtid här. Engelskaprovet gick bra men matteprovet behöver jag nog inte prata om... Jag behövde göra prov nr 3 för att få läsa dom ekonomikurser jag vill men det var verkligen skitsvårt så jag blir typ förvånad om jag får ett endaste enda rätt. Kul. Inte. Undrar vad jag nu ska läsa?

Vi har hunnit gå vilse ungefär 57tusen gånger så jag har gått mer dom här sista dagarna än i typ hela mit liv. Vi har hunnit lära känna ett helg gäng med svenskar men inga amerikaner... Vi har cruisat runt i Santa Barbara med en svinfet limousin. Vi har gått vilse i slummen på våran sängjakt, fått åka taxi bra mycket längre än vi trodde för att komma fram till affären och slutligen fått skjuts hem av försäljaren eftersom att inte ens han visste hur bussarna hem gick. Hans första fråga när vi satte oss i bilen var "so, how's the drugs in sweden?". Kul att alla här röker på. Det är typ fler som röker på än som röker här...






1016 Cliff Drive
Santa Barbara, CA

Inga kommentarer: