tisdag, januari 11, 2011

Jag gillar att jag bor 5 minuter från stranden

Jag skulle kunna skriva en roman om allt som hänt den sista veckan, eller typ vad som hänt dom sista dagarna. Men det tror jag inte att jag ids så det får bli ett helt vanligt kort inlägg istället.

Igår hängde vi vid stranden hela dagen, gick lite i vågorna, solade, promenerade bort till piren och hängde där. Inte alltför hårt liv vi har här nere ;) Det är därimot värsta actionen i djurlivet här nere. På piren såg vi två pelikaner som var helt tokiga, försökte sno en killes banan fast den redan snott hans smörgås! Sen fiskade han upp en sjöstjärna, jag fattar inte hur den kunde nappa på kroken? Kan dom ens röra på sig? Sen kom hans farbror som hade fiskat upp en krabba, en riktigt stor och ful rackare!




På vägen hem mötte vi Petter som hade varit ute och sprungit. Han hade sett en örn som hade fångat en hare, flugit upp med den i en lyktstolpe och föröskt döda den. Då hade det kommit en hel flock med kråkor som också velat ha haren som då började bråka med örnen så han tappade haren (som skrek!) och sen flög alla iväg.


Nu har jag suttit på samma busshållplats i typ en timme, fått konstiga blickar från 4 bussar eftersom jag inte kliver på bussen, bara sitter här och nördar med min dator, men jag har äntligen hittat ett wi-fi som är bra nog för att ladda upp bilder så nu finns det en massa bilder på facebook!




Inga kommentarer: