tisdag, januari 04, 2011

"här är typ så vackert att jag skulle kunna bo här..! eller, just ja, det är ju det jag gör!"

Sådärja. Då var man alltså Amerikan. I alla fall i ett år framöver. Känns faktiskt förjävla bra nu när jag väl är här. Vilket är obeskrivligt skönt eftersom det kändes allt annat än bra sista dygnet...

Alla flygresor gick bra. Jag missade inte ett enda litet plan och sov typ mer än vad jag gjort dom 3 senaste dygnen i Sverige Det säger i och för sig inte särskilt mycket eftersom jag sov i stort sett ingenting dom dagarna, men ändå!

Nu ligger jag på vårat motell och försöker återfå lite ork att gå och äta middag. Imorgon flyttar vi in i våran lägenhet som ligger precis lika nära skolan och stranden som utlovades (3 respektive 4 minuter bort...).

Jag har upptäckt att USA är precis lika amerikanskt som man tror. Det är ju ett antal fördomar som inte längre är fördomar...
- På bussarna gör dom reklam för anonymous overeater...
- Det är typ billigare att äta skräpmat än köpa "riktig" mat. Igår åt vi skrovmål till middag för 35 kr st, det var nästan dyrt för att vara här...
-Det finns ett starbucks i varje gatuhörn. Typ.
-Dom tycker att krigsveteraner verkligen är något att se upp till.
- Allt är stort här. Till och med fiskmåsarna...
-Det kryllar av balla bilar, framför allt svinigt snygga mustanger och pick-ups...
Idag har vi registrerat oss på skolan och typ gått vilse på campuset som är sjukt stort. Tur vi fick en karta vid registeringen! Sen gick vi och kollade in våran blivande lägenhet som är himla fin. Lagomt stor för 3 (håll tummarna för att våran roomie är trevlig...) och riktigt nära skolan!
Därefter gick vi in till centrum, via strandpromenaden, och det är helt sjukt vad vackert allt är!

Santa Barbara är typ den vackraste staden jag sett..!


Det är himla kul att ses på riktigt och inte bara på fb!


Jag tror jag kommer kunna leva med den här utsikten från balkongen...
Ni inser väl att det vita ljust innan bergen (till höger) är en av stränderna!

Typ den finaste och mysigaste staden

Inga kommentarer: