torsdag, november 05, 2009

Full på jobbet..?

...eller bara fel på alkomätaren? Skillnaden är hårfin, dock mycket pinsam!

Jag var nere på Burströmskan, var klar hos en kund och skulle åka vidare mot nästa. Bilen hade stått i mer än 30 minuter så då hade alkolåset slagit in. Inga problem, det är ju bara att blåsa igång den igen. Trodde jag.
Jag slog på den, den bad mig avvakta och avvakta och avvakta... Redan här anade jag att alkomackapären inte var min vän. Till slut kunde jag blåsa. EJ OK. Nähä, då får jag väl blåsa igen då. EJ OK. Vafan?! Jag har ju inte spritat händerna nyligt eller ätit något starkt, eller något alls för den delen. Blåste EJ OK för 3e gången. Skit också, är jag full? nyss var jag ju nykter.. Blåste EJ OK för 4e gången, blåste EJ OK för 5e gången.

Jag fick alltså ringa till lokalen och bekänna sanningen - att jag inte fick igång bilen med alkomätaren. Pinsamt? Ja, en aning.

Snälla Åsa kom och hämtade mig men först provblåste hon också, hon var också full. Bilen jag bytte till trodde att jag var nykter! :D

2 kommentarer:

Teemu EJ OK sa...

Har ni fått se protokollen som cheferna får på alkolåsen? Dom brukar vara väldigt intressanta och de roliga är att chefen måste ta det på allvar och lösa varför det ej stod ej OK :D

Victoria sa...

Nä inte vad jag vet iaf. Haha, snyggt det kommer se ut då när det är blåst EJ OK en massa gånger och sen blev bilen lämnad :D