fredag, november 20, 2009

Smartaste bruden i stan?

Jag hade gnällt hela dagen idag på att jag skulle bli tvungen att gå hem i regnet. Regn är liksom inte mitt favoritväder...
När jag väl slutar dagar, kommer in på lokalen och tömmer fickorna från nycklar och bilnycklar och arbetsmobilen känner jag efter att jag har allt tagit ur allt som ska ut och även att jag har allt som jag borde ha i fickorna såsom husnycklar, min egen mobil och bilnyckeln. Jag kommer ut ur lokalen, ser min egen bil och börjar promenera hemmåt!


När jag kommer in på gården hemma ser jag att min parkering är tom!
Vem faan har snott min bil är min första tanke...
Andra tanken är
kan jag ha lämnat den någonstans IGÅR?
Därefter slår det mig; biljäveln är ju på jobbet eftersom jag var tvungen att köra dit imorse då jag var tvungen att fara om mjölkudden först.


Jag gick alltså hem, i regnet, pissnödig och hungrig. I onödan. Härligt. Jag hade alltså både glömt att gå på toa och att ta med mig bilen hem.


Smartaste bruden i stan?
(Den här bilden kan jag bjuda på...)

1 kommentar:

Nina sa...

Nåw. Haha, du är FÖR söt :)
Kramar om!