fredag, november 27, 2009

På helgen vilar man upp sig?

Jag kam alldelens precis hem från jobbet för att ha en lugn och ledig helg. Nu ska jag bara plocka ihop i lägenheten, plocka ihop tvätt, börja tvätta och ha möte kl 17 om mitt eventulla framtida företagande innan helgen börjar på riktigt. Då blir det pizza och idolmys!

På schemat för imorgon är det stan för bland annat australien-shopping med Carro, hälsa på hos farmor och farfar kl 14 (enda dagen då både hon och jag hinner - jäkla upptagna pensionärer!), barnvaktande i Persön från ca kl 16 och fram till 20.30, därefter blir det födelsedagsfest för Carro nr 2 med utgång på Stuk. Därimellan ska jag hinna umgås med Emanuel (får väl helt enkelt dra med han på allt vare sig han vill eller ej ;)), välja kläder för festen, fixa mig för festen och kanske skulle jag även hinna duscha? Eller äta?
Neej, såna petitesser får man ta sen! När man blir gammal... Ungefär som det där med sömnen...

Vad härligt det är med lediga helger så man hinner vila upp sig?

2 kommentarer:

Corundum sa...

Som jag brukade säga förr - tur det finns arbetsveckor så att man orkar med helgerna! :P

/jag.

Victoria sa...

Ja det är så sant, så sant! Utan allt jobb skulle man ju aldrig palla ledighet :D