lördag, november 07, 2009

Innebandy, städning och kafelino som grädde på moset, pricken över i:et, löken på laxen...

Fredagskvällen började med innebandy som var jäkligt roligt, jag gjorde mål! Ett jäkligt snyggt ett, om jag får säga det själv..!
Innebandyn ledde inte till att jag slutade vara danssugen (som jag varit hela veckan) utan jag ville ut ut ut och dansa natten lång (aldrig anade jag hur lång natten skulle bli...).

Det blev inte utgång utan efter dusch och fix blev det till att hjälpa Miriam att städa in sig i sin nya lägenhet, eller egentligen hjälpte jag Lisen eftersom det var hon som skulle sköta jobbet.
Städningen ledde till att vi blev hungriga och det ledde till att vi drog på max.
En kompis ringde och hörde om jag skulle hänga med ut på Kafelino och då äntligen skulle jag få dansa! Lagomt fräsch i skurkläderna...
Kafelino ledde till efterfest på Golfgarden som inte var där utan på Bergviken.
Den efterfesten ledde senare till efterefterfest på golfgarden för bubbelpool, enligt ryktena, ingen vet säkert.
Då blev jag trött, less, nykter (vilket jag i och för sig varit hela kvällen) och jävlig och bestämde mig för att dra hem.
I samma veva rullar en taxi in på parkeringen. Kan kvällen sluta bättre? Nej, en varm taxi med en jäkligt trevlig chaufför, en säng fylld med täcke och filtar och god natt och sov gott!

Inga kommentarer: