måndag, december 27, 2010

att ta avsked är nog det sorgligaste jag vet

Hemma från avskedsmiddagen som var som väntat väldigt rolig. Nu är det så himla verkligt att jag faktiskt ska flytta. Avskeden har börjat och jag har redan hunnit säga hejdå till farmor och farfar och alla på jobbet (utom cillen, henne kommer jag hinna träffa fler gånger). Imorgon ska jag träffa Joar för ännu ett hejdå och flytten närmar sig med stormsteg.

Jag och Miranda fick världens finaste brev av Cecilia idag. Ett riktigt fint avskedsbrev. Jag blev så himla glad och rörd, kommer sakna den underbara vännen galet mycket <3


Imorgon kommer mamma hit för att hjälpa mig att packa ner mitt liv. Hälften ner i källaren och andra hälften i resväskor. Hur packar man när man ska flytta? Det viktigaste får följa med, lite kläder, datorn och mobilen. Det andra kan man klara sig utan? Eller? Kan man packa ner sina vänner?

Inga kommentarer: