måndag, december 13, 2010

I-landsproblem och förkylning kan göra vem som helst bitter...

Ännu en dag då jag låter som en karl som druckit whiskey i en vecka i sträck...
När jag svarar i telefonen så är folks första reaktion "oj". Så fin röst har jag alltså i nuläget...

Denna underbara dag började med en hostattack så jag trodde jag skulle spy. Det gjorde jag inte. Därimot hostade jag upp en slemklump så stor att den hade svårt att ta sig genom avloppet...

Dessutom hopar sig problemen, problem av den värsta sorten. I-landsproblemen. Dom är fasen inte att leka med.
Jag ska ju till stockholm imorgon, alltså borde jag tvätta. Men för att kunna tvätta måste jag gräva fram alla smutskläder som på nåt mystiskt vis spridit ut sig över hela lägenheten. Och för att kunna tvätta måste jag lägga in alla rena kläder i byrån och garderoben (eftersom de fortfarande ligger i Ikea-påsen sen sist jag tvättade och i tvättkorgen sen gången innan det...) så jag kan använda påsen och korgen till att frakta ut de smutsiga kläderna.
Men, det är ju ingen ide att ta tag i varken de rena eller smutsiga kläderna eftersom jag inte vet om det finns någon ledig tvättid. Och tvättsugan är faktiskt i huset på andra sidan gården, jättejobbigt!!
Dessutom gör mina nya naglar att det tar jättelänge att skriva på datorn och jätteofta trycker jag på två tangenter samtidigt. Jättejobbigt!! Fast dom är i alla snygga...

Och nu när jag äntligen har fått tillbaka min mobil från lagningen har den inte skandinaviskt tangentbord eller svensk ordlista så det tar jättelänge (ok, kanske 3 sek längre än vanligt) att skriva sms... Jättejobbigt!!

Förutom ovannämnda problem är jag jätteuttråkad och lider av social abstinens och är jäkligt less på att vara sjuk.
Jättejobbigt!!

Och så är jag extremt gnällig idag, så gnällig att till och med jag blir less. Det är jobbigt det med....

Inga kommentarer: