torsdag, december 16, 2010

Snöstorm gör en inte piggare och gladare precis

Hemma från Stockholm och det första jag möttes av på Kallax var en snöstorm! Det var inte alls det välkomnandet jag hade hoppats på... Haha inte för att jag hade hoppats på en välkomstkommitté med champagne och snittar, men kanske lite sol? Eller i alla fall inte snöstorm...

Jobb idag, imorgon, på måndag, på onsdag, på torsdag, på fredag, på lördag och på söndag! Sen blir det inge mer jobb, inte förens till sommaren :D Underbart! Fast lite jobb kvar betyder också att det är väldigt lite dagar överhuvudtaget tills jag åker. Jag åker nästa söndag. Jag behöver inte ens räkna månader, veckor, dagar länge. Nästa söndag. Dagen efter nyår. Då flyttar jag till andra sidan jordklotet. Tur att jag inte gör det ensam. Tur att jag har Miranda med mig. Hur skulle jag annars kunnat? Orkat lämna alla? Vågat lämna allt tryggt och alla jag tycker om för ett liv jag inte vet något om? Tur att vi är vi och att det inte är bara jag <3

Update: Det blir ju inte alls nästa söndag, utan nästnästa. Känns bra. Ska trots allt hinna säga hejdå till en massa folk, hinnna fira jul och mysa med familjen, hinna med en massa avskedsfester, hinna få tillbaka mitt pass och få mitt visum, hinna tömma min lägenhet, hinna packa, hinna braka ihop och komma igen.

Inga kommentarer: