tisdag, september 14, 2010

Damma mattor is the new gym!

Det är konstigt vad mycket som distraherar en när man ska göra nåt tråkigt. Jag kan verkligen fastna med minsta lilla sak (läs: datorn) hur länge som helst för att skjuta upp städning, disk eller nåt annat litegrann.

Så har det varit idag. Det har tagit så många timmar för mig att städa lägenheten att man skulle kunna tro att jag bor i ett palats och inte i en liten etta. Jag städade dock väldigt ordentligt, jag hade till och med ut min stora matta som är under soffbordet. Det var minsann ingen barnlek! När jag väl hade baxat ut den på balkongen skulle den dammas. Tänk att jag trodde att jag skulle orka hålla upp den och skaka av den, haha! Den är galet tung! Det var alldelens nog att bara hänga upp den på balkongräcket och skaka lite försiktigt i den - jag bröt till och med en nagel (jävla i-landsproblem!)!

Men, nu är jag äntligen klar och hela lägenheten skinande ren, tvätten är tvättad och instoppad i garderoben och här sitter jag, rastlös och sällskapssjuk...


...nån som vill umgås?

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du kommer till umeå så kan vi umgås ;)

Victoria sa...

...synd bara att du bor liite långt bort ;)