fredag, september 10, 2010

Resfeber?

Att jag är virrig nattetid och drömmer konstigt är verkligen inte ovanligt. Den här natten var inget undantag.

Det var i början av oktober, fast ändå idag. Jag hade kollat upp en massa fakta om Santa Barbara city college, precis som jag gjorde igår, när jag helt plötsligt kom på att jag måste åka till USA - NU PÅ EN GÅNG!! Jag fick panik och blev tokstressad, jag har ju inte ens börjat packa eller nåt. Allt är ju inte ens färdigt och jag har ju inte ens hunnit få antagningsbeskedet, eller ens sökt...
Hur som helst så far jag, mamma och Emanuel till Dollarstore för att köpa det jag behöver ha med. Vi diskuterar och kommer fram till att jag borde ha med mig mat, eftersom mat är dyrt i USA. Mamma springer iväg och kommer tillbaka med tre små kålrötter, ett pyttelitet pastapaket och några morötter. Sådär ja, då var det färdigshoppat!


Vi åker till kallax (vid det här laget har Emanuel försvunnit) där vi möter upp Miranda och hennes mamma. De hade också kommit fram till att mat är dyrt där borta...
Miranda håller en slags växt i famnen, en knotig, spinkig, ful en... Hon skiner som en sol och säger "Victoria, maten kommer vara svindyr så jag tar med mig den här plantan så vi kan odla våran mat själv!"
Plantan var broccoli och blomkål, på samma växt, bara varsin gren.
Våran packning bestod alltså av tre kålrötter, lite pasta, 4 morötter och en kombinationsväxt med broccoli och blomkål. Inget annat. Inte ens en handväska. Jag hade fortfarande mina saker i varukorgen...


Ska jag ha resfeber för första gånger i mitt liv så ska den banne mig slå till i tid också! Eller?

2 kommentarer:

Miranda sa...

Hahahaha, sååå kul!:)

Victoria sa...

Helt sjukt dröm! men nu har jag ju i alla fall löst packningsproblemet - en planta is all we need!