torsdag, september 23, 2010

Jäkla lurendrejerier

Jäklar vad lurad jag blev igår!
Först så hade jag ju läst att bussen skulle vara gratis inom länet, både på deras egen hemsida och i tidningen. Det var den inte, dom ljög. Den var bara gratis till Piteå och så vitt jag vet sträcker sig norrbottens län lite längre än så... Jäkla LTN till att ljuga och luras!
Tur att jag lurades tillbaka och sa att jag var 18 och fick åka billigt! Hah! In your face! (ja, jag vet att det inte var precis den bästa lurningen, men jag vill kanske tro det..?!)

Lurning nr 2 stod Helena för. Hon hade sagt att kl 19 skulle det gå två bussar, en seg och en express. Det gjorde det inte. Det gick bara en seg...

Bussresan gick därmot väldigt bra, kanske lite för bra till och med... Jag vaknade av att Helena ringde och fråga om jag kunde kliva av på (vad det nu hette) istället för på sjukhuset... Det visade sig att vara precis där jag var just då! Hade hon ringt 2 minuter senare hade jag åkt för långt, hade hon inte ringt alls hade jag åkt verkligen för långt..!

Inga kommentarer: