torsdag, september 09, 2010

SBCC

Det är helt galet vad mycket man behöver kolla upp för att studera utomlands!
Mycket mer än vad jag trodde... det är så många frågor som snurrar i min skalle att jag håller på att bli tokig..!

Vilken organisation är bäst att åka med? Hur svårt är det att få boende när man väl är där? Vad kostar det att bo där? Kommer jag fixa att plugga helt på engelska? Hur funkar det med försäkringar och sånt? Hur många konstiga försäkringar är det jag borde komplettra med förutom de som ingår i priset? Är det vettigt att ett statligt college kostar massor? Vad ska man packa om man ska vara borta i ett helt år? Vem kommer bo i min lägenhet? Hur mycket pengar kommer det gå? Kommer jag klara mig på csn? Är Study abroad ett bättre val än ett färdigt program? Fast då måste jag ju åka med IBS? Är dom bra? Bättre än Kilroy eller Blueberry? Tänk om jag inte får visum? Tänk om jag på något konstigt vis blivit terroristklassifierad? Sånt har man ju hört om... Är Business verkligen rätt för mig? Varför levereras inte mina översatta betyg från gymnasiet? Tänk om jag inte klarar av det...






Santa Barbara City College is going to be my new home!!!

3 kommentarer:

Madelen sa...

Hej! Googlade på SBCC och hittade din blogg! Är du på väg att börja studera på SBCC? Har just skickat in min ansökan för våren 2011...
Mvh Madelen
Estholmm@hotmail.com

Victoria sa...

Vad roligt! Jag ska också dit i januari och kommer stanna ett år :) vad ska du plugga?

Anonym sa...

Okey! vilka söker du igenom? Jag har tänkt läsa geovetenskap i 2 år (om man nu trivs och pallar med) vad ska du läsa? Maila mig gärna! såg att du bodde i Luleå, själv bor jag i Gällivare...