måndag, september 27, 2010

whats somebody like you doin in a place like this

Dom sista dagarna har verkligen varit galet bra! Såna här helger behövs det mer av..!

Att träffa Helena och spendera ett par dagar i Umeå var så himla kul, vi träffas verkligen alldelens för sällan. 30 mil är väl inte så långt egentligen, men ändå hinner det gå så länge mellan gångerna vi ses...


Fredagskvällen spenderas med Carro, hennes vänner, vin, skitsnack, spel och Jag har aldrig. Mycket trevlig kväll även det! Tyvärr var jag så himla trött att jag kanske inte var socialast... Som tur var var Carro också trött så vi gick hem och sov rätt tidigt, eller tidigt och tidigt, typ vid 1. Det är som roligt att sova över där, känns precis som förr när vi var små och låg och pratade och fnissade hela natten!

I lördags var det återigen dags för fest med mina underbara arbetskamrater! Först mötte vi upp på Suntan innan vi skulle promenera till Bryggis för middag, bastu och partaj! När vi skulle börja gå insåg vi dock att vi skulle dö ifall vi skulle gå ända till bryggis med all vår packning. Helt galet vad saker vi hade med oss, det såg typ ut som om vi skulle flytta! Tur att jag har sån snäll vän att vi fick skjuts och slapp gå och bära ihjäl oss!
Väl där hade vi så himla roligt, jag har verkligen tur att ha såna här fina arbetspolare! Vid middagen blev det därimot lite knasigheter. Först saknades en hel maträtt, sen hade vi inte fått nån aioli utan bara en bearnaisesås som vi glatt smaskade i oss. Vi ringde till restaurangen och gnällde och dom kom ut med det dom missat. Aiolin vi fick då var ruskigt lik den första bearnaisesåsen... Vi hade alltså suttit och tryckt aioli och trott att det var bea-sås. Haha, det är ju inte precis ens likt i smaken! Dessutom hade vi ringt och gnällt om det...

Utgång därimot var ingen höjdare. Först var vi på Olivers där medelåldern var lite väl hög så jag och Miranda drog på Allstars, köade i ungefär 100 år, var en cm från att bli nerspydd, kom in, blev less, gick ut, funderade på vars vi skulle dra och stod ute och frös i typ en timme innan vi slutligen drog år varsitt håll. Men, kvällen började och slutade bra så då gör det ju inget att mitten inte var nån höjdare!

Inga kommentarer: