torsdag, september 30, 2010

Memories

Tänk vad musik kan väcka minnen till liv... Just nu spelas (sjungs?) Sex on fire av Idol-Olle och på en gång vaknar minnena till liv.
Om jag blundar kan jag nästan intala mig själv att jag är där. Tillbaka i Australien.
I Sydney på den där sunkiga, illaluktande, underbara irländska puben där vi spenderade ett antal nätter på det toksvettiga trånga dansgolvet. Där jag träffade alla underbara och knasiga människor som har etsat sig fast i mitt minne. Nyårsnatten där vi hamnade mitt bland underbara människor och räddade ett par uteliggare från parken. What goes around comes around...
För att inte tala om alla minnen från Byron bay, vad hette den där klubben nu igen? ... monkey? Där fanns det inga dansgolv, där fanns det långbord - underbara att dansa på! Underbara uteliggare som vi mötte upp och inte att förglömma - underbara Anna! Vi hade så roligt så det går inte att beskriva, det måste upplevas.
I Airlie beach dansades det inte mindre, och inte spelades Sex on fire mindre heller. När vi väl kom på hur det ställets uteliv funkade blev vi helt kär i stället. Underbara dansgolv även där. Det var i Airlie som jag lyckades dansa mig till träningsverk, sjuuuk träningsverk dessutom!


Nyårsafton!


En av alla fab utekvällar i Melbourne


Sista natten i Melbourne,
fråga mig inte varför jag ser ut att välta...



Jag, Sarah, Hannele och Carro



Det finns en låt förje varje minne...

Inga kommentarer: