onsdag, mars 21, 2012

bra start på nytt jobb..?

Jag har precis skrivit under pappren för sommaranställning på SSAB! Känns sjukt roligt att göra något nytt och slippa hemtjänsten för ett tag, förhoppningsvis för väldigt länge..!

Men tyvärr hinner jag inte vara glad så där värst länge. Jag hinner bara kolla på schemat så inser jag första problemet, nämligen nästa lördag. Jag jobbar 6-18 och ska samtidigt skriva högskoleprovet. Det är inte så lätt att kombinera! Att göra högskoleprovet på en annan dag är ju helt att glömma. Att börja ett nytt jobb med att ta ledigt känns inte så där värst kul... Framför allt inte eftersom tanten på intervjun frågade om jag hade tänkt vara ledig något, och när jag sa nej svarade hon bra, för sånna som vill vara lediga vill vi helst inte anställa....

Inga kommentarer: