måndag, mars 19, 2012

trötta ben på trött tjej

Jag som trodde att man skulle bli pigg och få starka ben av att träna?! Det var länge sen jag var så trött i benen som jag var idag, dom få trappor jag har gått i kändes som att bestiga Mount Everst. Ska det va så? Eller är det bara för att jag körde spinning imorse? Eller blir min träning baklänges så jag blir svagare? Eller vaaaad?

Funderar ändå på att köra ett pass BodyPump imorgon... Då är det väl inte så mycket benträning?

Eller är felet att jag är för otränad och kör för hårt? Eller har jag fortfarande så dålig kondis att jag inte ens pallar en trapp? Är det så att träningen inte har gett något ännu?

Dessutom är jag så sjukt trött att jag funderar å om jag håller på att bli sjuk igen? Har dessutom börjar snora... Kul info!


Trött och sliten!


1 kommentar:

Nina sa...

Hur ofta tränar och vilar du?
I början är man väldigt trött, man känner sig mör hela tiden innan kroppen vant sig vid den nya belastningen. Kom ihåg att "vila sig i form" är ett väldigt underskattat uttryck.
Och nej, du blir inte svagare av träningen men kom ihåg att hitta en balans mellan träning och vila. Känner du såsom du gjorde denna dag bör du lyssna på kroppens rop efter en vilo dag. Den behöver vila för att bygga upp sig :) Lycka till bruden, du är grym! <3