onsdag, september 02, 2009

Dagens Oldschool-funderingar

Jäklar vad jobbigt det är med en helt ny mobil och ett helt nytt kort, jag har ju INGA nummer alls! Tack gode gud för hitta.se, annars hade det varit jäkligt illa.
Tänk förr i tiden när man var tvungen att använda telefonkatalogen för att söka ett nummer! Lilla katalogen för dom som bor nära och stora för den långt bort.
Men hur gjorde man då om man ville ha tag på ett nummer i till exempel Malmö? Det kan ju inte funnits kataloger som täckte hela Sverige?

2 kommentarer:

Elin sa...

Har du mitt nr, för jag har ju inte ditt nya nr.. Du kan du skriva ett mejl på facebook om du vill :)

Corundum sa...

Man kunde gå till biblioteket och låna en Malmö-katalog, där hade de alla för hela Sverige (och har än, för allt vad jag vet). Annars var man tvungen att ringa 07975 och betala 40kr/min för att fråga. ^^