onsdag, september 30, 2009

Lediga dagar är bra dagar!

Det har hänt något med min dator. Allt är så stort! Eller är det jag som är liten? Näe. Allt annat är ju normalt, men datorn är stooor. Eller, egentligen inte datorn. Skärmen. Fast innehållet. Alltså, det man ser på skärmen. Det är stort! Och fult.
Har jag gjort något, och i så fall när och hur, eller växte datorn till sig under natten?


Förutom denna hemska upptäckt har jag haft en riktigt bra morgon. Jag vaknade halv 9, av mig själv, pigg som en mört! Jag fick en jäkligt bra start på dagen - ligga och dra mig hur länge jag vill, komma ihåg att jag drömde att jag skulle på en gyllene tider konsert med jag hann inte för jag skulle sminka mig (det var viktigare att få till maskaran än att se Det är över nu live...), förbereda hårfixandet, äta frullen i lugn och ro framför datorn samtidigt som jag msn'ar med syrran... Så borde alla morgnar vara!

7 kommentarer:

Teemu sa...

högerklicka och gå på egenskaper sen där var de står något om bildskärm upplösning så drar du den till de du vill ha... 1200x900 tex eller 1024x786 ja...osv

Victoria sa...

Ah, nu ser det grymt mycket bättre ut! Frågan är bara hur jag lyckats fixa det stort utan att ens märka det... Var jag verkligen så trött igår kväll? :)

Teemu sa...

brukar ju bli så när datorn omställer drivrutinerna...eller om man startar i felsäkert läge...jag lovar de finns fler som har lyckats med de...Grattis victoria du är ingen idiot :D

Victoria sa...

Känns verkligen tryckt att höra att jag itne är en, jag som gått och funderat hela dagen på om jag är en idiot eller inte :P

teemu sa...

vad bra :D då kan du fundera på nå annat istället :)

Corundum sa...

Haha! Du lyckas då med allt... Framförallt är jag imponerad över hur du lyckades ge en så instruktiv, inlevelsefull men ändå förvirrande beskrivning av ditt problem. :P

Men du har ju redan fått hjälp ser jag. :) Bra! Ha det fint, vi ses på fredag! :D

Victoria sa...

Ja tur att jag har vänner som är lite datanördiga ;) Och ja, jag var väldigt förvirrad vid tillfället, visste ju varken när det hänt eller hur det gått till! Men nu är allt frid och fröjd igen :)