tisdag, september 22, 2009

Stackars Henrik...

Tänk vad dom ska vara less mig på jobbet. Eller så är det bara Henrik som är less på mig? Det är nämligen så att det alltid råkar vara hans bil som jag tar, när jag antigen ska ha någon annan bil eller inte någon alls... Stackarn. Han längtar nog bara tills mitt vikariat går ut och han får ha "sin" bil ifred!

Men förutom att jag snor folks bilar och ständigt frågar om vars ligger den och den vägen så går det riktigt bra på jobbet! Det är nästan roligt till och med (jag kan ju inte säga att det är roligt med tanke på hur negativ jag var innan jag började...)...!
Men vissa fördomar angående jobbet stämmer faktiskt!

- Man städar, värmer mat och sen var det väl inte så mycket mer man gör?
- Det är lite halvslappt, näst intill oseriöst vissa gånger.
- Det är rätt mycket hål i schemat (förutom då det är knökfullt).
- , man behöver verkligen inte ha usk-kompetens...

- Trots att man jobbar i stan spenderar man grymt mycket tid i bilen.
- Man träffar inte alls sina arbetskompisar lika mycket som man gör på äldreboende, trots att man hänger i lokalen och blablabla vad dom nu försöker intala mig.

- Dom har aldrig personalfester?!

3 kommentarer:

Corundum sa...

Inga personalfester?! Herregud, det var inte någon riktigt vettig arbetsplats... ;)

Kul att du bekräftar alla fördomar, för övrigt. ^^

teemu sa...

Det finns inegn festkommité :D Klart man ska ta dom bästa bilarna :D Jag tar då alltid passaten så fort jag får chansen :) Dom där toyota bilarna som inte benen rymms i suger..

Victoria sa...

I know! Lite av en skandal va att dom inte ens har en festkommité ;)