torsdag, oktober 07, 2010

Happy birthday to me!

Vilken skön dag det varit! Förutom att jag redan börjat känna av mina ålderskrämpor med värk i höften. I höften! Av alla jäkla ställen... Det är ju inte precis ett ungdomligt tecken...

Dagen började med lite jobb, slutade redan kl 12! Därefter blev det lunchbuffé på waldorf med älskade syster! Vi ses alldelens för lite... Det får det minsann bli ändring på! Därefter blev det inhandling av diverse nödvändiga prylar som tex krokar hallen (nu är det (snart) slut med att hänga på garderoberna!) innan vi åkte hem för att baka, städa och bygga om hallen!
Har jag nämnt att jag är en tidsoptimist?
Vi hann baka. Trots en extra sväng till affären eftersom jag hade glömt att köpa hälften, som typ mjöl. Hur lätt är det att komma ihåg? Bara för att jag ska baka...
När vi fått in första plåten i ugnen så tycker jag att vi kan åka till coop.
Hur ska jag komma ihåg att vi precis satt in en plåt med kakor i ugnen?

Sen skulle jag leta något, klättrade upp på köksbänken, glömde att stolen stod lååångt bort och tog mig inte ner. Så då fick jag stå där och ropa på hjälp som ett barn! Tur att Erika fanns :)

Efter alla (mindre) missöden med bakningen kom så lite familj och släkt för presentöppning och fika! Jag fick mina älskade efterlängtade skor, ett superfint snö-armband, lite lottar (nej, jag blev inte miljonär) och pengar! Mycket bra måste jag säga :)
Kvällen avslutades med vänner och tvtittande, inte dumt det heller :)

Nu blir det mysa i sängen och titta på Rocky V, lukta lite på mina vaniljdoftljus, längta tills imorgon och tycka att livet är rätt nice ibland..!

Inga kommentarer: