tisdag, oktober 12, 2010

Tisdag morgon och marken är vitfläckig

Varannat dygn sover jag, varannat vaknar jag före tuppen. I morse vaknade jag strax efter kl 7, pigg som en jäkla mört! Kul. Inte. Hur ofta händer det att jag är pigg om jag ska upp och jobba...?
Jag som hade tänkt sova ut idag och ta vara på min sovmorgon... Nu är klockan inte ens 10 och jag har hunnit äta frukost, diska (inte ett berg utan bara det lilla som fanns, hur ofta händer det?!), bädda sängen (hur ofta händer det?!) och funderat på att städa men det behövs inte för lägenheten är helt ren (
hur ofta händer det?!).

Så, det enda som fanns att göra denna morgon var att ta det lugnt. Just nu ligger jag och läser Dyngkåt och hur helig som helst (Tack David, mycket bra bok!), dricker äppel och kanel-te ur min fina husmugg (Tack Nina!) och lyssnar på världens bästa musik och bara hare gött.

Inga kommentarer: