onsdag, oktober 20, 2010

Jag gillar föreläsningar där jag skrattar tills jag gråter!

Utbildningen (eller utbildning och utbildnig, Insprationsdag!) idag var riktigt, riktigt bra! Första talaren var Jan Bylund, kul kille det där! Han pratade om kul på jobbet, att det blir vad man gör det till. Typ. Hur som helst, han var förjävla rolig! Han kör med sån där igenkänningskomik som är så på pricken att jag, och många fler, skrattade så vi grät!

"jag kör inte med sex- och snuskskämt, jag pratar om sånt jag varit med om"

Nästa talare var Nishti Sterk som hade föreläsningen Så länge gud vill och rumpan håller och med en sån titel kan det väl inte bli annat än bra?! Även hon var förjävla rolig och klok, en bra men rätt så ovanlig blandning. Hon hade ett väldigt bra budskap -
var dig själv, stå för den du är, lyssna på ditt hjärta och följ dina drömmar.
Som avslutning spelade hon den här låten.


http://www.youtube.com/watch?v=OriLiwMOKx0

Nu ska jag ut på promenad för att gå bort lite av alla godisar jag tryckt i mig idag. Första varvet runt sjön runt står Carro för sällskapet, varvet därefter får jag Lisen vid min sida!

Inga kommentarer: