söndag, oktober 03, 2010

Saturday night out

Vilken rolig kväll det var igår! Det blev fest efter jobbet så jag fick verkligen slipa på mina göra-mig-klar-snabbt-skills så jag inte skulle anlända till festen alltför sent, vilket jag ändå gjorde.
Hur som helst, förfesten var kul. Jag var med Miranda hos hennes kompis och pendlade mellan deras lägenhet och grannens. Hos grannen fanns det bål. Dagens tips; tävlingsdrick inte bål!
Kvällen fortsatte på cykel mot Fiskekyrkan där nån klubb skulle hålla till men efter en snabbtitt på kön beslutade vi att det nog inte var en bra ide att gå in där. Det blev allstar istället där det faktiskt var riktigt roligt! Ända tills jag blev tvärless och drog, jag glömde visst att säga hejdå till Miranda så helt plötsligt var jag bara borta... Oops!

Taxifärden hem blev lite annorlunda. Det kom bara Luletaxi-bilar och dom är så dyra så då tänka jag att dela taxi med någon vore ju bra. Precis då frågar en kille om jag ville dela taxin med han! Han skulle i och för sig till bergnäset men då kommer han med den briljanta iden att om jag åker med i taxin dit så betalar han taxin hem åt mig! Värsta snälla killen ju! Anledning - han ville hem till sin flickvän och tyckte det var onödigt om jag skulle skippa taxin för att den var för dyr och gå istället för då kan ju något farligt hända... Så jag fick åka taxi gratis, dock med en liten omväg med den kunde jag ta.
Billigt är bra, gratis är bäst!

Inga kommentarer: