onsdag, augusti 31, 2011

Man måste tydligen plugga på college..?

Ännu en dag med lektioner hela dagen.
Som tur är så är mina skoldagar inte alltför kompakta så jag hinner ändå med att slappa lite vid poolen. Inte helt fel.


En av mina kurser känns lite väl jobbigt, Basics of Importing and Exporting and Business Research. Ungefär lika jobbigt som själva kursnamnet. Kursen går ut på att vi ska importera eller exportera en produkt ut eller in från USA. På riktigt. Inte heeelt på riktigt, vi ska inte i göra en riktigt import/export.
Men i teorin ska allt göras på riktigt.
Alla dokument ska skrivas, alla lagar och föreskrifter ska kollas upp och följas, alla ekonomiska detaljer ska utredas och ja, allt, ska göras som om det var på riktigt. Enda bra med den här kursen är väl att efter midterm finns det inte så mycket kvar så då lär den bli ganska så chill. Men fram tills dess! Den känns lite svår... Milt sagt.

Jag hade inte riktigt tänkt att jag skulle behöva plugga bara för att jag går på college.


1 kommentar:

malin gustafsson sa...

haller med dig, racker de inte att vi gar i skolan, ska vi behova plugga ocksa???????????