måndag, augusti 29, 2011

Måndag morgon. Chill dag.

Ännu en helg som vi alla lyckades överleva utan att bli tagen av polisen eller något annat trist! I fredags var det fest hos en av Freddys kompisar som visade sig dela hus med två av mina gamla klasskompisar. Världen är liten. Santa Barbara är ännu mindre. Svenskar i Santa Barbara är konstigt nog jättemånga. Fast alla känner alla. Typ. Som i Vitå. Eller Råneå. Eller nån annan liten håla. Tur att det blandas upp med en hel del amerikanare och andra nationaliteter

I lördags låg vi på stranden. Havet har hunnit bli så pass varmt att man kan bada. Finally! Finns det något bättre än att bada i hav? Hursomhelst, jag somnade. Som vanligt. Jag vaknade och det kändes som om någon hade skalat av min hud och istället satt dit cement. Awesome feeling... Inte.

På kvällen var vi och såg Crazy Stupid Love. Galet bra film, helt sjukt rolig!

När jag vaknade i söndags såg jag ut som Franensteins monster. Ögonlocken var ilröda och så svullna att jag knappt fick upp ögonen helt. Från ögonbryn till fransarna var dom toksvullna. Under ögonen var det väääärldens påsar, och ilrött även där. Snyggt. Och behagligt. Inte. Så jäkla ont. Och till råga på det var själva ögonen också ilröda. Hela ansiktet var faktiskt rätt så rött....

Nu har det gått över så nu sitter jag i Mias säng, äter pop rocks och funderar på vad man ska göra idag. Promenera upp till Mesa och köpa grillkol? Göra lite läxor? Kanske dra ner på stranden?

Inga kommentarer: