söndag, oktober 25, 2009

Härligt att vara i tid till jobbet

Jag vaknade i panik mitt i natten i natt, hur fasen skulle jag ta mig till jobbet? Jag har inte cykeln hemma, det är lite risky att köra bil, det är för långt att promenera ifrån där jag var. Hur fasen skulle det här lösas? Efter lite funderande kom jag fram till att jag var ju faktiskt hemma, det är verkligen inte för långt att gå. Men för att vara säker på att jag verkligen vara hemma var jag tvungen kolla i fönstret och känna efter så det var min säng. Snurrig? , inte jag inte. Jag har alltid koll på vars jag är...

När jag sen vaknade av mobilen var det är inte ens ljust ute. Tragiskt. Jag lyckades hitta kläder och började traska iväg mot jobbet. Inte en själ ute. Eller ja, två stycken med hund - säkert upptvingade av galet skällande. När jag kom fram till våran lokal var dörren låst! Det är den aldrig.

Tankar som Helvete, har jag försovit mig och kollat fel på klockan? Eller hur söligt har jag gått egentligen? innan jag kom på att det var visst i natt det blev vintertid. Jag har alltså missat en hel timmes sovmorgon när jag som bäst behövt den.

Härliga tider.

2 kommentarer:

Lisen Maria sa...

Stackars :/ Fast se det från den ljusa sidan! Du har ju inte missat den fina dagen =)

Teemu sa...

eller se så här om de hadev arit sommartid så hade du kommit försent :/