måndag, oktober 19, 2009

Nybyggt, för minst 40 år sedan...

Åh vad det är skönt att sluta tidigt så man hinner hem innan det är dags att sova! Idag jobbade jag bara till kl 14 och dom där sista 2,5 timmarna är usch så tråkiga.

Ikväll ska jag barnvakta Felicia, det var rätt så länge sen sist faktiskt. Det ska bli riktigt roligt att träffa både henne och syrran.

Hörde förresten en rätt så kul sak på jobbet idag (eller var det igår? Är rätt så virrig...).
Jag satt och pratade med en tant hur hon trivdes i nya lägenheten eftersom hon bara bott där i en månad ungefär.
- Ja den här är mycket finare och rymligare, den gamla var så trång!
- Jaha, var den gammal eller?
- Nej då inte alls, det var nybyggt! Huset byggdes på 60- eller 70-talet...


Ja se där, allt är relativt! Utom...

4 kommentarer:

Corundum sa...

...utom?

Victoria sa...

Ljusets hastighet i vakum?

Corundum sa...

Ååååååååååååh! Jag hade ju redan i förväg bestämt mig för att säga emot dig vad du än sa, men det där är fasen fusk!

Ungefär 299000km/s, inte sant? ^^

/jag.

Återkommer med kontrabevis, måste bara uppfinna ett först. ;)

Victoria sa...

HAHA! In your face!

Jaja, försök du hitta bevis. När du gjort det ring ming så delar vi på nobelpriset i fysik right? ;)