torsdag, oktober 15, 2009

Ibland är man less helt enkelt...

När väckarklockan, eller i mitt fall - mobilen, börjar tjuta och leva om innan det ens har blivit ljust ute, då vet man att man är inom fel bransch! Jag gillar verkligen inte att masa mig upp före 7 för att försöka skrapa ihop mina kläder i mörkret, stressa i mig frukost, frysa iväg med cykeln och försöka undvika isfläckarna. När jag sedan väl har tagit mig till jobbet blir det till att frysa i bilen eller frysa gåendes, värma mat i micron och städa, väldigt stimulerande jobb. Inte.

Någon som vill ge mig ett jobb? Eller åtminstone ett förslag på vad som är roligt att jobba med? Kanske en roligt utbildning? Ett roligt land att flytta till? Ett förslag på vad för slags företag jag borde starta? Vad jag ska göra av mitt liv? Bajstorkare som jobbar varann helg var ju inte precis mitt mål här i livet...

En ljusning är i alla fall att jag ska på jobbfest ikväll! Med gamla jobbet!

2 kommentarer:

teemu sa...

starta kondis du är ju van att jobba natt

Nina sa...

Prova kolla runt vad det finns för utbildningar och se ifall det är någon som lockar dig :) Du kommer finna din väg så småningom.

Kramar.