lördag, november 22, 2008

Blogg(mar)drömmar

Det blev Olivers för oss igår! Uppladdning med Saw V på bio där vi satt och smygdrack cider, kände mig som om jag var typ 14 haha! Sen var det den otroligt långa vandringen från filmstaden ända bort till krogen, trodde jag skulle frysa ihjäl innan jag var framme! Klänning + strumpbyxor är inte den mest värmande kombinationen...
Träffade Erika på Olivers! Var riktigt roligt att dansa lite med henne, inte precis varje dag man träffar på henne ute i vimlet.. Efter krogen blev det MAX i vanligt ordning där jag än en gång åt så det räcker för hela veckan. Hojja, mitt nyttiga liv verkar ta en paus varje fredag/lördag natt av någon outgrundlig anledning...

Hade en riktigt skum dröm i natt.
Det började att jag var på nån sorts fest med en kompis. Vi satt och pratade med Kenza (bloggerskan) och hennes kompis, en kille (som senare visade sig vara Blondinbella). Kenza och hennes kompis satt och viskade och skrev sms till varandra och det var helt uppenbart att det var mig dom pratade om. Jag frågade vad dom sa och varför de pratade om mig. Kenza förnekade och blev lite snarstucken. Jag krävde att få se mobilen men hon vägrade, jag blev då helt galen och flög på henne! Slog henne i ansiktet, drog henne i håret och tvingade till mig mobilen. Jag stoppade mobilen i shortsficken (för jag hade shorts under min hellånga, blå kjol i balklännigsstuk) och försökte ta mig därifrån. Kenza anföll mig, hon bet, klöstes och slog och gjorde allt för att få tillbaka mobilen men jag lyckades behålla den. Ingen av våra vännen rörde ens en min när vi halvt försökte slå ihjäl varandra.

Jag lyckades ta mig loss och ut ur rummet och hamnade direkt ute på gatan. Jag och min vän, vem det nu då var, gick efter trottoaren när någon ropar Spring Victoria, hon kommer! Jag vänder mig om och ser att någon blond tjej jagar mig (inte Kenza) och ropar Ge mig min mobil! Jag börjar springa men hon kommer ikapp mig och sliter ner mig på marken där vi än en gång börjar slåss. Tjejjen tar tag i Blondinbellas kjol (hon har på sig MIN kjol och jag har bara shortsen) och skriker åt henne Nu får du för faan hjälpa mig, stå inte bara där som du gjorde sist! Jag håller kramaktigt i tjejjes ben så att hon inte ska kunna sparka mig.

Och sen minns jag inget mer. Förutom hur den blonda tjejjen ser ut, jag känner igen henne men jag kan inte placera hon...

Kanske lite för mycket bloggande och bloggläsande ifall jag till och med drömmer om bloggerskor?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooho! Nu har du också börjat drömma bloggdrömmar (nog för att din var lite, tja...knäpp:P)

Corundum sa...

Vic. Du är officiellt sett inte klok. :P Men du är faktiskt ok ändå... Kanske. ;)

Sov gott, knas!

/jag.
ordensmakt.blogspot.com