tisdag, november 25, 2008

Skitnödig?

Konversation på jobbet

Det börjar med att man hör "Hjälp, Hjälp" eka genom korridorerna men eftersom man vet att det är en ganska speciell (läs: dement) äldre herre tar jag ingen större notis av det. Dessutom är en av mina kära kollegor där inne så han lär ju inte sitta i sjön precis...

Lite senare:
Kollegan - Victoria, kan du komma och hjälpa mig litegrann? -piip- är jättearg, jag får inte ens komma nära honom. Om du får i han medicinerna i alla fall så vore det bra.
Herre -
Är du dotter till hon där (pekar på kollegan)?
Jag
- Nej
Herre
- Ojoj stackars dig som har hon som mamma! Hon luktar så illa! Hon stinker!
Jag
- Nej men det gör hon ju inte
Herre
- Och vars försvann hon nu då? Säkert på toan, jag såg att hon var skitnödig!
Jag
- Haha (dör av skratt)
Herre
- Vad skrattar du åt? Är du också skitnödig?!

Tilläggas kan ju göra att gubben vägrade ta på sig hörapparaten så han hörde inte ett ord av vad jag sa... Konversationen fortsatte i samma fantastiskt underhållande stil!

Ibland är det väldigt kul att jobba på äldreboende!

Inga kommentarer: