onsdag, november 26, 2008

CSN, skärpning!

CSN är verkligen inte lätta att ha att göra med!

Jag får ringa om nästan varje studiebidrag eftersom att studieförsäkran saknas. Trots att jag lämnat in en två gånger redan, den här terminen! Dessutom kommer inte bidragen när dom ska, jag fick mina utspridda i små skvättar här och där i stället för att ge mig allt det de låg efter med på en gång! Nu ska jag få mitt nästa bidrag den 28e,inte det 25 som alla andra. Det berodde tydligen på att jag lämnat studieförsäkran över telefon, som han jag pratade då rekommenderade mig att göra.
Tänk på alla stackare som är beroende av csn för att klara vardagen! Dom har det verkligen inte roligt. Det har inte fungerat många månader för mig, så varför skulle det fungera för alla andra? Förra terminen låg csn efter nästan fyra (!) månader efter med mitt studiebidrag! Till slut fick jag pengarna i en klumpsumma efter många, långa samtal och mycket telefontidskö. Tänk om jag inte hade jobbat utan bara levt på lån och bidrag från csn? Då har jag varit tvingad att gå till socialen bara för att csn inte sköter sitt jobb på rätt sätt! Så ska det inte behöva vara!
CSN behöver ta och skärpa till sig och bli lite lättare att handskas med!

Inga kommentarer: